Skirtingi transporto priemonių purkštukų tipai

Dyzeliniuose varikliuose degimas vyksta savaime, tačiau jis neatsiranda iškart – tai lemia keletas veiksmų. Turi būti bent du dalykai: pirmiausia, aukštas oro slėgis, kurio temperatūra didesnė už dyzelio užsidegimo tašką, antra, kuras turi būti įpurškiamas į šį orą. Jei tai įvykdoma, tik tada įvyksta savaiminis užsidegimas. Tai esminė variklio funkcija, kuriai reikalingas įpurškimo siurblys bei purkštukai. Kaip pažymi www.salvis.lt, taip pat reikia nuolatos rūpintis jų stoviu, antraip gali neužsiversti variklis, o tada tampa būtinas purkštukų remontas. Tačiau šios dalys gali būti net kelių skirtingų tipų. Kokie jie?

 

Vieno taško įpurškimas

 

Tai ilgiausiai naudojamas ir paprasčiausias degalų įpurškimo tipas. Tokiu būdu, vienas ar du purkštukai droselio korpuse pakeičia karbiuratoriu, per kurį įsiurbiamas oras į variklį. Kai kuriems transporto priemonių gamintojams, tai buvo žingsnis į sudėtingesnę daugiataškę sistemą. Nors jis nėra toks tikslus, kaip naujesnės sistemos, jis geriau matuoja kurą nei karbiuratorius bei yra pigesnis ir lengviau prižiūrimas variantas.

 

Daugiataškis kuro įpurškimas

 

Tokioje sistemoje kiekvienam cilindrui priskiriamas atskiras purkštukas tiesiai už oro įsiurbimo angos. Toks degalų įpurškimas užtikrina, kad beveik visas jo kiekis visiškai įtraukiamas į cilindrą. Pagrindinis pranašumas yra tai, kad čia degalų kiekis matuojamas dar tiksliai, nei praeitame variante. Taip greičiau ir efektyviau pasiekiamas norimas oro ir degalų santykis bei pagerinami visis su varikliu susiję aspektai. Tačiau, kaip pastebi www.salvis.lt specialistai, tokiai sistemai reikia adekvačios priežiūros, antraip per greitai nusidėvi dalys, o tada jau būtinas purkštukų remontas.

 

Tiesioginis įpurškimas

 

Tokia sistema įpurškia degalus pro vožtuvus tiesiai į degimo kamerą. Toks metodas dažniau taikomas dyzeliniuose varikliuose, benzininiuose jis pradėtas naudoti palyginus dar visai nesenai. Vėlgi, degalų matavimas čia yra dar tikslesnis nei praeituose variantuose. Tai itin pravarti sistema mažinti išmetamų teršalų kiekį, nes čia degalai paskirstomi visapusiškai ir tolygiai.

 

Natūralu, kiekvienas skirtingas tipas turi savo pliusų ir minusų. Vieno taško įpurškimas nėra toks tikslus, tačiau yra kone pigiausias variantas iš čia išvardintų, jo priežiūra taip pat nepareikalauja itin daug pastangų. Diaugiataškis yra tikslesnis ir kainuoja brangiau, tačiau jo kainos ir kokybės santykis yra patrauklus daugeliui. Tiesioginis įpurškimas taikliausias, tačiau jam reikia atitinkamos priežiūros. Antraip, kaip mini www.salvis.lt specialistai, reikalingas purkštukų remontas.