Kaip išsirinkti gerą SEO specialistą?

SEO – sritis, kuri jau tampa savaime suprantama priemone milijonams įmonių visame pasaulyje. Lietuvoje jau taip pat tėra nedaug įmonių, kurios apie šią priemonę nieko nežino arba jos nėra bandę. Be to, žmonių, galinčių teikti tokią paslaugą, skaičius auga kone kasdien. Visgi dėl to kyla ir rūpesčių – pavyzdžiui, kaip atpažinti, kad pasirinktas išties geras, patikimas SEO specialistas?

 

Žinių pagrindas – oficialus?

 

Atrodytų, kad diplomas, sertifikatas, leidimas ir įvairūs panašūs popieriai turėtų sufleruoti apie žmogaus žinias ir gebėjimus. Visgi tai tėra tik formalumas, ir jis apie patikimumą nelabai ką nurodo. Esama daugybės specialistų, kurie amato išmoko ir jį ištobulino savarankiškai, savo pastangomis. Labai dažnai jie žino net dar daugiau nei tie, kurie lankė kursus. Tad nereikėtų bijoti rinktis tokius specialistus – su jais galite net daugiau išlošti.

 

Patirtis – dar ne viskas

 

Patirtis taip pat yra nelabai kategoriška sritis ar kriterijus. Gali atrodyti, kad kuo daugiau klientų žmogus prisirašęs, tuo geriau jis dirba. Tačiau ji gali turėti daug mažų klientų arba daug nenusisekusių klientų – juk retai kas tikrina, kas dedama į vadinamąjį portfolio.

 

Geras SEO specialistas gali būti atpažintas iš to, ar su daug didelių, gerai žinomų prekės ženklų jis dirbo. Žmogus greičiausiai neatskleis konfidencialios informacijos, tačiau tikrai matysis, ar jis dirbo, ar ne, ir kaip tai sekėsi. Labai daug duoti gali tų klientų atsiliepimai, komentarai. Jų paieškoti verta ne tik svetainėje, bet ir rekvizitų portaluose, net ir socialiniuose tinkluose.

 

Komunikacija yra viskas

 

Visi esame skirtingi. Vieni mėgstame ir gebame sklandžiai, daug kalbėti, o kiti esame linkę būti ramiai, esame santūrūs, tykūs. Visgi geras specialistas turi gebėti paaiškinti, ką, kaip ir kodėl jis daro, kokie yra darbo planai, kokių tikslų siekiama, kada jie bus matomi ir panašiai. Be to, kompetentingas SEO specialistas gali lengvai sudaryti strategiją, visuomet palaiko ryšį, reguliariai susisiekia, rengia ataskaitas ir informuoja apie pokyčius ar galimas grėsmes rezultatams.

 

Mes visi darome klaidų, ir klaidos interneto marketingo srityje tikrai yra pavojingos. Visgi atsirinkti patikimą ekspertą, kuris gali numatyti klaidas, jų išvengti ar jas suvaldyti, tikrai įmanoma. Truputis atidumo ir neskubėjimas – labai svarbu.